low weight high repetition

Publiserat 2015-10-10 16:13:12 i Träning,

Veckans andra legday denna lördag. (Yes, tränar ben två gånger/vecka, enbart eftersom jag gillar det bäst.) Gick lite 50/50 to be honest, 105 kilo i dealifts sitter långt inne och går typ varannan gång jag försöker det (gissar att det är rätt stor del mentalt) vilket gör mig jävla irriterad men men jag vet ju att det går framåt till slut bara jag fortsätter så det är väl inte hela världen (trust the process vetni). Stoltheten får sig en törn när stångfan knappt rör på sig det är jag inte sen att erkänna men ja...det är väl inte så farligt det heller.
 
Hur som helst. Efter deadliftsen tänkte jag squats, för det måste ju vara en del av en bra legday (do it for the ass folkens). Kände dock inte att jag satt inne med något nytt max, så jag tänkte att jag skulle pröva något nytt. Det är ju bra för kroppen säger dem, omväxling liksom, och det är i ärlighetens namn inte mycket av den varan i min träning.
 
Sagt och gjort. Jag tänkte low weight high rep. 60 kilo 10x10. 100 squats. Det kändes rätt gött faktiskt. Man kan väl inte direkt kalla det cardio, det sysslar jag tyvärr inte med (måste måste måste ta upp det men varje vecka känns allt annat så mycket roligare), men kanske uthållighet? 60 kilo är inte direkt tungt menar jag, inte längre, men efter 60, 70, 80 reps är det ändå rätt slitsamt det vill jag lova. Kan vara ett bra alternativ då och då när jag inte känner för att maxa.
 
Jupp, det var min workout det. Här är en halvdan flex-bild. Ha det folkens. 
 


Kommentarer

Säg något
Not published

Om mig

Me

nilsen

Svorsk by popular demand. twitter: @EmmaSofiaNilsen Instagram: @Sofia Nilsen