If there is a will there is way

Publiserat 2013-06-28 22:07:33 i Frankrike/Disney, Min dag, Randoms,

Gokväll my loves. Hur mår ni? Jag mår fint. Har emellertid varit piggare och är således väldigt nöjd med att jag är ledig imorgon. Känns som om lite sömn skulle kunna vara en rolig grej liksom (det har varit lite sisådär med det denna veckan - helt klart värt det dock, det ska påpekas), och imorgon är det ju lördag också så då lär det ju bli lite roligare att vara hemma än det var i söndags. Lönen har ju kommit också och det är världens rea på Centre Commercial, so I think I'll be good.

Ja och dagen har varit...som dagarna är ungefär. Bra alltså. Idag pratade vi om vatten på formationen. Och om ni nu undrar om ni läste rätt så ja, det gjorde ni. Vatten. Det var restauration idag (vilket ungefär innebär allt man kan tänkas behöva veta om man ska jobba på restaurang, och lite till) och vi gick igenom diverse sorters mineralvatten. Med och utan bubblor. Och var i Frankrike man hittar källan. Och vad som måste stå på etiketten. Och så vidare. Inte direkt superkomplicerat.

På jobbet var det inte heller superkomplicerat. Massor med spanjoret förstås, vilket är lite trixigt när man liksom inte hablar espagnol så att säga, men det går ju det med. If there is a will there is a way som man säger. Sedan hjälper det förstås att jag hade spanska kollegor med mig i comptoir idag (gracias till dem). Ja, lite så var dagen. Den gick ändå bra, med tanke på hur trött yours truly har varit, så det är ju fint. Och det var också det jag hade att säga. Här får ni en bild från när jag och Linn var i parken häromsistens som avslutning. Bara för att det är trevligt med lite färg (och för att de spelar världens bästa låt "Do you Believe in Magic?" när tåget åker längs Mainstreet USA). Vi hörs!
 

Kommentarer

Säg något
Not published

Om mig

Me

nilsen

Svorsk by popular demand. twitter: @EmmaSofiaNilsen Instagram: @Sofia Nilsen