that first time I needed it, I saved myself *

Publiserat 2016-04-19 07:56:24 i Frankrike/Disney, Randoms,

För exakt tre år sedan idag lämnade jag Sverige för Frankrike och Disneyland Paris. Efter tio månader utan arbete var jag långt ifrån en bra plats mentalt. Så jag flydde. Jag lämnade allt tryggt och drog, till ett land där jag barely pratade språket utan någon med mig som kunde gjort det hela en aning "säkrare". För första gången i mitt liv gjorde jag något helt ensam. Flyttade någonstans helt ensam. Tre år senare är jag forfarande en aning överraskad över att jag faktiskt gjorde det. Det är till dags dato det mest spontana jag någonsin gjort och i ärlighetens namn så kunde det ha gått hur som helst. 

Det visade sig vara det bästa val jag någonsin tagit (fram tills jag valde att flytta till Norge da, det vinner nog den tävlingen). Om ni tycker att jag har mycket issues nu så är det ingenting jämfört med hur det var back then. Frankrike saved my sanity. Jag lärde mig så mycket om mig själv, växte så mycket som människa. Mina vänner därifrån har forfarande en stor plats i mitt hjärta, de visade mig att jag är wanted, att folk vill vara i mitt liv och för det är jag dem evigt tacksam. 

För tre år sedan vände jag upp och ned på min egen tillvaro och inget har någonsin varit en bättre idé. 


Les pléiades, also known as la merde 😉

*the other times someone else did but that's a story for later 

Kommentarer

Säg något
Not published

Om mig

Me

nilsen

Svorsk by popular demand. twitter: @EmmaSofiaNilsen Instagram: @Sofia Nilsen