supplements is bae

Publiserat 2016-04-07 07:13:40 i Randoms, Träning,

We have talked about it before but dammit we are gonna talk about it again cause people have such opinions on this. Jag är på ämnet kosttillskott förstås. Det lilla förråd med grejer jag har i ett skåp hemma (också känt som halva gymgrossisten.no) men som ändå inte är speciellt mycket jämfört med vad många andra har. Inget av det är något märkligt, jag har protein, bcaa och kreatin-based PWO men det finns då minsann fortfarande folk som ser lite snett på det. Ät McDonalds till lunch och ingen bryr sig, blanda din pre-workout på jobbet och det är en helt annan historia. Och nu menar inte jag att jag sliter något väldigt med det här, men poängen är att även om det inte är några som helst konstigheter så reageras det på. 

Det finns nog lika många åsikter om kosttillskott som det finns folk som tar dem. That's fine. To each their own. Vill du inte ha det så låt bli att ta det. Easy enough. Det som irriterar mig är när folk försöker trycka sin åsikt på någon annan, inte för att de har något vettigt belägg för att a är bättre än b utan enbart för att a är deras sätt att göra saker. 

Exempel, loosely based på en grupp jag är med i på Fb. 
Person 1: Ska ha en ny PWO, vilken sort skulle ni rekommendera?
Person 2: Ta en banan. 
Well det var väl inte helt det person 1 frågade om, var det? Om en banan och en kafe fungerar för dig, fine for you, men om någon undrar över ett eller annat tillskott kom inte och jiddra om att en balanserad kost är nog osv. För set första tror jag att person 1 vet det, de flesta som tränar kan sambandet mellan träning och mat serru, för det andra har inte det med diskussionen att göra. 

Detta gäller väl egentligen inte bara träning och allt som kommer med det men snälla kan vi sluta trycka våra åsikter ned i halsen på andra enbart för att det är sånn vi vill leva vårt liv? Om du vill träna helt utan alla typer av kosttillskott go right ahead men min kropp behöver extra hjälp för att bygga mer muskler och det är detta jag har valt. It's all legal so kindly keep your opinion to yourself if you have no valid arguments to support them. 

Yeah. Nu vart detta en väldigt lång post, jag visste inte helt att jag brydde mig såhär mycket innan jag började skriva den, men okej. Hur som helst så är jag färdig nu. Här är en bild på mig från starten av gårdagens (för övrigt mycket lyckade) axelpass. 

Kommentarer

Säg något
Not published

Om mig

Me

nilsen

Svorsk by popular demand. twitter: @EmmaSofiaNilsen Instagram: @Sofia Nilsen