Valborg

Publiserat 2013-04-30 07:27:00 i Randoms,

God morgon från Serris. Det är ju Valborg idag my loves, det höll jag nästan på att glömma. Inte för att jag ska fira det något väldans förstås, har franska på förmiddagen och sedan jobb 12-16.50, men det är ju ändå den typ viktigaste "högtiden" i min forna hemstad Lund (känns för övrigt både som igår och hundra år sedan jag bodde där, vilket är lite märkligt) så det bör ändå pratas om en liten stund.
 
Valborg är ju liksom en signal om att sommaren är nära. 2009, 2011 och 2012 var det den första riktigt varma dagen i Lund (2012 pratar vi inte om - då regnade det och...ja det blev en speciell dag kan vi väl säga) och det var ju bara så himla härligt. Dagskrökande i en solig park är inte helt fel, om ni inte har provat det (har ni säkert) tycker jag att ni ska passa på idag (careful though, dagen är väldigt lång). Och bor ni i Lund (eller Uppsala, jag har hört att det är stort där med) så måste ni hänga i Stadsparken. I alla fall en liten stund. Även om ni inte är särskilt intresserade. Bara för att Valborg i Stadsparken i Lund är något man måste ha varit med om.
 
Förra året var det någonstans mellan 30 och 35 tusen (nej jag kryddar inte nu, det var verkligen det) personer i previously mentioned park, och såg ut lite såhär:

 
Sa ju det. Åh Lund, jag saknar dig fortfarande ibland. (Nostalgi är för övrigt en märklig grej, det är typ skönt och lite jobbigt på samma gång - eller är det bara jag som känner så?)
 
Ja och det var det for now. Nu måste jag faktiskt fokusera på att äta upp min frukost (havregrynsgröt om någon ville veta). Vi hörs väl kanske senare, ha en bra dag loves!

Kommentarer

Säg något
Not published

Om mig

Me

nilsen

Svorsk by popular demand. twitter: @EmmaSofiaNilsen Instagram: @Sofia Nilsen