"As much as I'd like to meet the tooth fairy on an evening walk, I don't really believe it can happen." - Chris Van Allsburg

Publiserat 2012-02-28 19:47:27 i Randoms,

Gokväll raringar. Det har varit en lång dag idag. Bra, men lång. Längre än jag är vad vid, eftersom vi inte direkt jobbar med hela dagar på beteendevetenskapliga (eller på kandidatkursen i psykologi heller, as it turns out). Särskilt som om den första lektionen, som ni ju vet, var klockan åtta i morses. Vilket betyder att jag gick upp halv sex (det är innan solen går upp, om ni inte visste det), vilket i sin tur betyder att jag har varit trött i ett antal timmar redan. Fast om jag känner mig själv rätt så kommer jag att pigga till när det närmar sig bedtime, för det är så jag jobbar, men det är okej.

Hur som helst, det har alltså varit en bra dag också. Produktiv tror jag att man kan kalla den, med övning i SPSS (gick himla bra), möte med uppsatspartner (gick bra det med) och sedan föreläsning. Hängde med kanske halva den innan jag tappade bort mig, men det är en hyfsad succes-rate faktiskt (för att vara statistiklektioner liksom) och jag har ju my trusty book att läsa så jag tror att det skall bli bra. Tentan är ju faktiskt inte förrän den 23:e mars (en dag efter min födelsedag, kul) så tills dess skall jag nog ha lyckats klämma in eländet. 

Ja och det var min dag det. Pretty much. Nu tittar jag på tv, läser lite då och då i statistikboken och funderar så smått på om jag skall koka mig lite kaffe. Kunde vara trevligt. Skall bara övertala mig själv att resa mig ur soffan först, det är lite för bekvämt och varmt och mysigt här för att det skall kännas allt för lockande. Men whatever, det här känns som ett resonemang jag kan ta med mig själv och inte med er. Så med det tror jag att jag avrundar, och så hörs vi senare eller förmodligen imorgon (då jag är ledig). Ha det fint så länge, okej? Bra, då säger vi så my loves.

Kommentarer

Säg något
Not published

Om mig

Me

nilsen

Svorsk by popular demand. twitter: @EmmaSofiaNilsen Instagram: @Sofia Nilsen