what's with people and boobs?!

Publiserat 2010-11-30 20:28:19 i TV,

Kollar på "Operation skönhet" (kanal 5) och undrar bara en grej:

What's with people and boobs?

De pratar med skolungdomar (detta är i Storbritannien) som är (ca.) 16 år, och i princip alla vill operera sina bröst. Why? Ja ni, de är för små, de är för hängiga, de har för underlig form och det ena med det andra med det tredje. Jag fattar inte. Alls. Faktiskt. Och det är inte bara för att jag har rätt stora bröst (haha, information for you guys, nu vet ni det) och allstå inte kan förstå hur det känns att knapp ha några (eller vad nu problemet är), utan för att jag inte fattar hur folk i allmänhet kan vara så fokuserade på bröst. Sina bröst, andras bröst, det verkar inte spela någon roll. Större är snyggare, det tycks vara vad alla är överens om.
Men då vill jag fråga er en grej: 

Vill ni se ut som Heidi Montag?



.INTE.LYCKAT.

Om jag får säga vad jag tycker. Och det får jag ju. Förstår inte hur kvinnor så väl som män (eller kan man kalla dem kvinnor och män när de bara är 16 år?) kan står där och säga att gigantiska silikonbrösts (som Heidis typ) är snyggare än vanliga bröst. Let me tell you something, när en kvinna ligger ned och hennes bröst fortfarande står rätt upp, då är det något som är hinky. Samma sak när de sitter stilla när hon hoppas upp och ned.

Men, okej, det är ett fritt land och man får naturligtvis göra som man vill. Och okej, om man nu inte har några (eller om man fått operera bort dem eller liknande ) så är det väl en annan sak. Det är egentligen inte operationen i sig jag inte fattar (tycker folk att avdankad Playboy-modell är en good look så är det väl deras grej) utan varför, i hela fridens namn, bröst är such a big deal. Hälften av alla på jorden (ish) har dem, det finna alla former och storlekar, och ändå är det en sort alla vill ha. As I said, I don't get it. Enlighten me here.

Peace out.

Kommentarer

Posted by: Polaris

Published 2010-11-30 22:12:16

Bra skrivet :)

Att folk vill förminska kan jag förstå, om man tänker på vilka fysiska problem det skapar att ha stora bröst. Och om man i princip är platt som en pannkaka kanske det vore trevligt med någon form, vad vet jag?

Men du har helt klart rätt i att det fokuseras väldigt mycket på just bröst.. Å andra sidan så är det därför vi har dem: för att dra till oss uppmärksamhet. Om jag minns rätt från biologilektionerna så började "människan" utveckla bröst när hon började gå upprätt.

.. Det här blev lite längre än jag tänkt mig XD

Posted by: sofia

Published 2010-11-30 22:32:13

Tack!

Ja eller hur, det är mycket lättare att fatta, det håller jag med om. Mm, det är väl det då förstås, men jag säger som du..vad vet jag hehe.

Haha! det är sant du. Något skall de ju vara bra för. Så kan det mycket väl vara, jag var aldrig sådär väldigt bra på biologi.

...Hehe, känner igen det där du :)

Posted by: Klara

Published 2011-01-08 16:03:16

Håller så med! :) <3 Kram!

Säg något
Not published

Om mig

Me

nilsen

Svorsk by popular demand. twitter: @EmmaSofiaNilsen Instagram: @Sofia Nilsen