We're not broken just bent

Publiserat 2012-10-31 21:37:36 i Arbetslöshet, Min dag,

Gokväll my loves. Vad gör ni? Jag gör inte vidare mycket, men det kanske ni kunde gissa (?). Sitter på sängen med datorn i knäet, lyssnar på "Just give me a reason" (Pink ft. Nate Ruess) på repeat (så sjukt bra låt) och snokar runt på internet. And that's that. Man skall inte anstränga sig. Eller nej, det var förstås en lögn. I vanlig ordning så gör jag inte värst mycket eftersom jag inte kan komma värst mycket att göra. Men nu är det ju å andra sidan kväll, och då är det inte så himla farligt att inte vara supersysselsatt (ja men visst, det är ett ord). När kvällen väl kommit är det rätt okej att ta det lugnt.
 
Eh ja. Idag har jag alltså varit på ett rekryteringsmöte i Vänersborg. Det tog tjugo minuter och jag gick därifrån övertygad om att om jag skulle få jobbet så skulle jag göra det grymt bra (jag är en udda blandning av hybris och mindrevärdeskomplex, ni vet det va?). Så ja, nu skall jag bara söka och hoppas på att de ringer nästa vecka. Var ju bara en åtta veckors projektanställning men i alla fall. Vad som helst för att inte bli tokig på riktigt. Och det skulle ju inte direkt vara fel att få in lite pengar, även om det är kortvarigt. De där kronorna man får av staten räcker ju inte alls så långt som man hade velat menar jag.
 
Japp, och det var dagens arbetslöshetsrapport det. Nu skall jag återgå till mitt och ni kan återgå till ert. Hoppas att ni får en fin kväll och att ni kan somna senare (det kan inte alltid jag nämligen - sover faktiskt rätt dåligt nu för tiden - och det är inte så kul). Och bara för att ni skall ha något att vila era små ögon på så bjuder jag på en bild från Stockholm.
 

Kommentarer

Säg något
Not published

Om mig

Me

nilsen

Svorsk by popular demand. twitter: @EmmaSofiaNilsen Instagram: @Sofia Nilsen