stuff that's hard to do after leg day: walk

Publiserat 2015-10-30 17:15:01 i Träning,

Call me crazy men jag gillar faktiskt the dreaded leg day. Ganska mycket till och med. Såpass att jag har två de flesta veckor. En bidragande orsak är förstås att ben är min bästa muskel, de var rimligt starka redan innan jag började träna styrka seriöst, och vem gillar inte sånt de är bra på? Sen att jag knappt kan resa mig upp/sätta mig ned/gå normalt i några dagar efteråt det är ju en aning problematiskt men det kommer ju liksom på köpet. Man ska känna att man har tagit i my loves. 

Idag började jag med low weight high rep squats, 60 kg 10 reps 10 set. Kan vara bra emellanåt tänker jag, för att passa på teknik och sånt som är jävla viktigt om man ska lyfta tyngre. Efter squatsen gick jag vidare till...ja en massa olika maskiner. Brukar egentligen köra deadlifts men skulle ju inte använda armmusklerna så mkt (tattoo n all) så jag hoppade det idag. Blev nog så sliten ändå kan jag lova. Får väl se om jag kommer ur sängen imorgon...


Kommentarer

Säg något
Not published

Om mig

Me

nilsen

Svorsk by popular demand. twitter: @EmmaSofiaNilsen Instagram: @Sofia Nilsen