Junk food kids

Publiserat 2015-05-10 20:56:23 i TV,

Ser på en dokumentär om tjocka barn. Fy FASEN alltså. Det är få saker som gör mig så förbannad som föräldrar som gjort sina barn tjocka. 13 år och 100 kilo, det är inte okej och det är inte barnens fel. Fattar inte hur man kan göra såhär som förälder, det är helt sjukt att man inte inser vilken skada man gör. Tjocka och ohälsamma barn blir tjocka och och ohälsosamma vuxna (och nu snackar inte lite småmulliga - det kunde jag inte bry mig mindre om - utan så överviktiga att det blir hälsofarligt), och det blir ett problem i resten av livet. 

Trampar kanske någon på tårna här menet skiter jag faktiskt fullkomlig i. Det är barnmisshandel att göra såhär mot sina ungar, och det är en åsikt jag står fast vid. Så jävla svårt är det inte att servera sina ungar riktig, vanlig, mat. Skit samma om föräldrarna själva har dåliga vanor, när du skaffar barn har du ett ansvar att se till att de växer upp och mår bra och då får du fanimej ta dig samman. En sjuåring fattar det inte själv, det måste komma från någon annan. Tryck in det i era tröga huvuden folkens. 

Eh ja...ska nog sluta skriva nu innan jag blir för förbannad. 



Kommentarer

Säg något
Not published

Om mig

Me

nilsen

Svorsk by popular demand. twitter: @EmmaSofiaNilsen Instagram: @Sofia Nilsen