2015 in the rearview mirror

Publiserat 2015-12-30 20:19:00 i Randoms,

2015 är slut och jag börjar känna mig mentalt redo för 2016 (så mycket som jag nu någonsin är mentalt redo för något), så det är väl läge att se tillbaka på året om gått. Yup. And without further ado, såhär har det sett ut, 2015:
 
Januari:
 
 
Nyår firades med mina små vänner och detta var den enda bilden jag fick tagit.
 
 
Jag var i Jessheim och hämtade nycklarna till min nya/nuvarande lägenhet.
 
 
Spenderade de sista veckorna i kollektivet. (Somliga var väldigt oroliga för hur det egentligen skulle gå för mig att bo ensam, jag som snackar så mycket.) I'm always gonna love these idiots <3
 
 
Och så kom flytten till landet. Den 16:e januari drog jag med hjälp av Tobias som var en ängel och körde från Oslo (och lyckades till min egen förtjusning med att inte gråta), den 17:e kom mina föräldrar med resten av hushållet från Sverige.
 
 
 
Och så snöade det. Fy tusan vad det snöade. Fint var det men oh så kallt.
 
Februari:
 
 
Det var kallt. Oh så kallt. Så mycket snö. Den ville aldrig försvinna.
 
 
Jag lagade denna köttgryta som till dags dato är det bästa jag någonsin lagat. Borde göra den igen.
 
 
Tränade såklart. Började bli van vid Fresh men hadde inte kommit in i styrketräning seriöst helt än.
 
 
Jag hälsade på Joel, Andreas och Johan i Olso (som efter utflytt från stora kollektivet skapat sitt eget lilla kollektiv) och det kändes som om det var cirka en miljon år sedan jag bodde i stan.
 
 
Firade Valentines day genom att se på Bridget Jones och dricka vin med Olivia eftersom hennes pojkvän var bortrest och jag som bekant inte har någon. Det var skikkelig kos, savner deg Olivia.
 
Mars:
 
 
DHL Express Norge blev country of the year och då fick vi en fest. Tekniskt sett kanske den var siste februari men jag lade upp dessa kort den förste mars (och festen fortsatte rätt sent på natten så det var liksom i mars också). Fira kan vi, på bedriften där jag jobbar.
 
 
Snön försvann och ni kan ju gissa hur glad jag var.
 
 
Jag hade fint besök i form av Stina och hennes pojkvän Carl. Vi var i Oslo på sightseeing, det var sjukt trevligt och jag kände mig som en hillbilly yet again.
 
 
Undertecknad blev 26 och detta skulle såklart firas. Jag bakade choklad-och hallontårta (som jag ikke-bloggvänligt nog glömde ta kort på) och höll på att offra en hand i processen när jag tog den ur ugnen.
 
 
Lade upp den första fitness-relaterade bilden på väldigt länge på Insta och tyckte att det var grymt länskigt. Ni som följer mig där vet att a) det tycker jag verkligen inte längre och b) jag är i mycket bättre form nu.
 
 
Snön kom TILLBAKA. Det var kaos i Norge och jag värderade att emigrera.
 
April:
 
 
 Vi var i London med familjen, det var sjukt kos. Vi shoppade massor och promenerade mer. 
 
 
 Värmen kom till Jessheim och jag passade på att sitta ute en stund.
 
 
Jag var med i Sentrumslöpet och kom mig en mil på 59:03. Hade som mål att komma under en timma och eftersom jag gjorde det så behöver jag aldrig utsätta mig för traumat igjen.
 
 
Steg lättad över tröskeln till Fresh igjen efter att ha haft flera dagars uppehåll innan Sentrumslöpet.
 
Maj:
 
 
Mai var tydligen månaden då jag tog upp deadlifting. Hatade det i början, det skall erkännas, för fy tusan vad kass jag var, men som ni vet så tog det ju sig so...bra beslut.
 
 
Linn, min roomie och partner in crime i Frankrike var och hälsade på. Vi turistade i Oslo i regnet.
 
 
Jag letade klänning till Stinas student och hittade this gorgeous thing.
 
 
Min uteplats började byggas. Nästa sommar ska den fanimej utnyttjas också.
 
 
Skrapade också ihop några vuxenpoäng och fick äntligen köpt en dammsugare (efter lite för lång tid, eh..).
 
Juni:
 
 
Stina tog studenten och för A-list stuff kommer jag såklart till Sverige. First stop på resan: Oslo.
 
 
Det var en väldigt fin dag.
 
 
Det var midsommarfest hos Hadassa and Co. Blomsterkrans var obligatoriskt.
 
 
Mamma och pappa var och hälsade på med husbilen. Vi invigde min inte helt färdiga uteplats.
 
 
Det var sommarfest med DHL. Good party.
 
 
I took my first tattoo! (First om many, host host.) Tycker fortfarande att den är himla fin!
 
Juli:
 
 
Jag var barnvakt för världens sötaste husgäst Theo! Awww det var kos. 
Vi var på tur på Oslofjorden (Hovedöya närmare bestämt).
 
 
Det var sjukt varmt, jag höll på att avlida.
 
 
Lille Sofia (dotter till Trude) var med på jobbet. Vi pysslade.
 
 
Jag fick med mig Olivia till gymmet.
 
Augusti:
 
 
Sarah och Henrik var på besök. Vi turistade i Oslo. De gillade Oslo, men det gillade Jessheim mer. (Jag är nästan benägen att hålla med där.)
 
 
Jag var i fosterlandet (kommer inte ihåg eller kunde hitta något om varför/om det var av någon speciell anledning).
 
 
Jag lade upp denne på snapchat med texten: First we work out (eller något sådant).
 
 
Och senare samma dag denna samman med en annan där det stod: Second, we drink.
 
 
 Var i Oslo på reunion med gamla kollektivet.. Det var, som en vän till oss sa, vackert.
 
September:
 
 
There was a lot of partying i september. Och kanske lite för mycket drunk food.
 
 
As a result så var det också en hel del försök att träna bort said alkohol och drunk food.
 
 
Jag var på Harry-tur med Trude. Alltid lika mysigt.
 
 
Mer party.
 
 
Jag tog ett STORT steg utanför min comfort-zone och gick med i DHL's cheerleading lag. Är typ fortfarande förvånad över att jag gjorde det.
 
 
 
Vi sa ha-det till Hadassa som slutade på DHL och lämnade Norge. Miss U little one!
 
 
Det lila håret återvände!
 
Oktober:
 
 
4: e oktober hade jag varit fastansatt på DHL i ett år och därför hade jag med mig Oreo-tårta (den 3:e da eftersom den fjärde var en lördag).
 
 
Överdrev lite med handligen på Gymgrossisten. EHh....
 
 
Stina och Calle var hos mig. Vi turistade och shoppade i Oslo.
 
 
 
 
Jag lade upp den här bilden under rubriken "Take care of Yourself" efter att jag fått beskjedet om att min älskade mormor gått bort. Det var en vidrigt hemsk dag som jag helst inte vill tänka på.
 
 
Jag och mina små vänner gick upp på Mistberget. Det var en fin dag.
 
 
Jag tog min andra tatuering! Såååå nöjd fortfarande. 
 
November:
 
 
Lille Sofia hade bursdag. Det var helt sjukt mysigt.
 
 
Natalie aka frugan från Oslo var på besök. (Detta är en gammal bild da, glömde ta en ny.)
 
 
Vaknade till nyheten om terrorattacken i Paris. Vad fan är det för värld vi lever i?
 
 
Hadde sort of abs en morgon när jag vaknade och ville gärna dela med mig av det.
 
 
Jag och Yvonne åkte till Strömmen Storsenter och letade klänning till julbordet. Jag fann (efter mycket velande det är verkligen sjukt stort där) denna.
 
 
Lade upp denna progress-pic.
 
 
Var på mitt livs första begravning. Det var hemskt. Vill inte prata om det heller.
 
 
Årets första snö föll. Det var förstås all over sociala media.
 
December:
 
 
Första december kom och jag hade tomteluva på jobbet.
 
 
Och pyntade hemma. 
 
 
DHL hadde julbord och jag tog absolut inga kort utom detta till snap på frukosten dagen efter. Det var en bra kväll/natt dock.
Julafton. Detta var ju alldeles nyss så det behöver jag väl inte säga så mkt om.

Kommentarer

Säg något
Not published

Om mig

Me

nilsen

Svorsk by popular demand. twitter: @EmmaSofiaNilsen Instagram: @Sofia Nilsen