Take chances, make mistakes, learn, laugh, love, live, succeed, prosper, and most importantly persevere. For every man dies but not every man truly lives.

Publiserat 2013-09-28 22:44:31 i Foton, Paris, Randoms,

Gokväll darlings. Vad gör ni? Jag gör typ ingenting. Slöar. Typ. Har tvättat ett par byxor i handfatet (jo sånt gör vi här på Pleiades - och det gjorde jag även när jag var student, det ska erkänns) och ätit och...ja ni fattar. Inget utöver det vanliga. Och därför tänkte jag, eftersom jag inte har något roligare att tillföra gällande dagen, att jag skulle dela med mig av resten av mina kort från i torsdags. Eller ja, inte resten (alla är ju inte superfina och de fula behöver ni inte se), men en del. Så att det inte behöver upprepar efter varje kort kan jag ju påpeka redan nu att alla är tagna på/runt La Défense.
 
 
Vi promenerade från Jardin d'Acclimatation och när vi började närma oss Grande Arche såg det ut såhär.
 
 
Ett annat sorts Paris än det man sett innan, det är ett som är säkert.
 
 
Vände man ryggen åt Grande Arche såg man Triumfbågen långt bort i horisonten.
 
 
Hittade den här vattengrejen med någon sorts konst i. Man fick inte simma i vattnet, som säkert var 30 centimeter djupt, det stod på en skylt. Superbra info franska staten/Paris kommun/vad vet jag.
 
 
Linn var där förstås. Hon tog också massa kort.
 
 
Jag lyckas åtminstone se hyfsat normal ut framför Grande Arche/på någon sorts vatten/konst/grej.
 

Ja och lite såhär såg det ut mitt i alltihop. Mycket business-människor i fancy kläder på det här området om man säger så, men det var rätt roligt som omväxling. Plus att man här och var hörde mycket bra engelskak, vilket inte är alldeles vanligt och därför väldans trevligt.
 
Och det var nog det från i torsdags det. Nu ska jag återgå till min i allmänhet ganska händelselösa men ändå trevlig kväll. Vi hörs imorgon loves. 

Kommentarer

Säg något
Not published

Om mig

Me

nilsen

Svorsk by popular demand. twitter: @EmmaSofiaNilsen Instagram: @Sofia Nilsen