Vi måste prata om en bakelse

Publiserat 2013-07-30 22:07:18 i Mat, Randoms,

En fin dag (eller kanske regnig, jag minns faktiskt inte alls) för kanske två, två och en halv månad sedan fann jag och Linn en mycket mycket god bakelse på Auchans bageriavdelning. Den såg lite ut som en semla, därför kallade vi den för "fransk semla" (jo vi ansträngde oss verkligen där) och var bland det festligaste jag någonsin ätit i bakverks-väg. Lite krispig och med massa...jag vet faktiskt inte, något som var lite som grädde och lite som vaniljkräm men egentligen inte riktigt som någon av dem.
 
Anyways. Efter den där gången letade vi efter sagda "semlor" varje gång vi var på Auchan (vilket är tre, fyra gånger i veckan - no judgement please vi behöver mycket grejer okej?), men hittade dem aldrig. Började ge upp hoppet om att någonsin få se dem igen när vi gick in på affären idag och skulle kolla, mest för att vi alltid gör det. There they were! Franska semlor till folket! (Eller till mig och Linn. Mest till mig och Linn. Det är inte så noga om det finns till alla andra.) Såhär ser underverket ut: 
 

Är ni i Frankrike och ser något som ser ut som på bilderna ovan (jo jag kunde haft en bättre backdrop än vår spis/diskbänk, jag vet, men jag pallade inte) så köp dem. And thank me later. Det var dagens public service meddelande det.

Kommentarer

Säg något
Not published

Om mig

Me

nilsen

Svorsk by popular demand. twitter: @EmmaSofiaNilsen Instagram: @Sofia Nilsen