Herre jösses alltså

Publiserat 2013-08-29 17:17:25 i Min dag, Randoms,

 
Vilken dag det har varit idag. Herre jösses alltså. Vaknade i morses, lugnt och fint vid kvart över elva (är man ledig så är man) och gick in på toa. Väl där kollar jag mig i spegeln, och där var det slut på det roliga. Var sjukt svullen runt hela ögonen, typ som om jag fått någon typ av allergisk reaktion på god knows what, och förstod inte för mitt liv hur det gått till. Har varit lite torr det senaste, men det här var något helt annat (nej jag har ingen bild, så ärliga är vi inte på den här bloggen). Och inte blev det bättre när jag försökte kyla/lugna ned det med is heller. Paniken var ytterst närvarande, för imorgon ska jag jobba och på det där viset kunde jag verkligen inte gå till jobbet.
 
Så det fick bli att besöka franska läkaren. So much fun. Särskilt som att det första stället jag gick till, vår billigare doktor fem minuter från Pleiades, inte tog emot obokade besök på eftermiddagen och jag således fick knalla iväg till Val d'Europe där de tar 50 euro för ett läkarbesök. Plus att jag fick en väldans massa olika mediciner (två sorters ögondroppar, en sorts piller och någon sorts tvätt-servetter för min torra hy) som sammanlagt gick på 24 euro (vilket för visso inte kändes så dyrt i sammanhanget). Med andra ord 74 euro rakt åt helvete...eller ja, inte åt helvete eftersom det uppenbarligen var något som inte var som det skulle, men ni fattar.
 
Läkaren var dock himla trevlig, om det var någon som undrade, och problemet var antagligen att jag smörjt mig runt ögonen med något som nödvändigtvis inte skall användas där (huden på det området är ju liksom rätt känslig va). Så inget mer seriöst än så, vilket var skönt (fast det trodde jag väl inte heller, mest såg det liksom förjävligt ut), och nu ser det bättre ut så imorgon ska det förhoppningsvis vara hyfsat normalt. Men likväl så var det hela lite av ett trauma/mer än jag föredrog att hantera när jag bara ville ha en lugn och skön ledighet. Fast sånt är livet, och nu har jag ju mediciner and shit så det är väl bra antar jag.
 
Och det var det jag ville säga for the time being. Det och: Fasen vad glad jag är för att det finns solglasögon, annars hade det ju varit ett långt större trauma att lämna hemmet.

Kommentarer

Säg något
Not published

Om mig

Me

nilsen

Svorsk by popular demand. twitter: @EmmaSofiaNilsen Instagram: @Sofia Nilsen