Bonsoir

Publiserat 2013-04-30 18:39:00 i Frankrike/Disney, Min dag, Randoms,

Gokväll. Vad gör ni my loves? Ni som firar Valborg, är ni fulla än? Eller har ni gått hela varvet och påbörjat nästa, klockan är ju trots allt halv sju? (Could happen.) Jag kom hem från jobbet för en liten stund sedan och nu håller jag som bäst på att koka pasta till min middag (för övrigt sjukt svårt att hitta pasta som är bra för en i det här landet, man får typ gå till bio/specialhyllan). Mycket mer är det inte.
 
Är faktiskt ganska trött. Or maybe a little more than ganska, till och med. Arbete, som min kära familj älskar att påpeka (det är typ humor för dem, av någon anledning - vilket jag väl kan bjuda på), är väldans jobbigt för undertecknad. Slitsamt typ. Kan bero på att jag aldrig riktigt jobbat länge nog för att vänja mig, eller på att jag är rå-akademiker och är som allra bäst bakom ett skrivbord. Man kan välja vilken man vill där. Either way så är det himla skönt att vi nu ska vara lediga i två dagar.

Hur som helst. Idag har jag alltså först haft franska på morgonen, sedan lunch och efter det jobb mellan 12 och 16.50. Det var bra, franskan började ju liksom på riktigt idag och jag känner att den nog kommer att bli alldeles lysande. Till och med. Läraren är trevlig, klassen är nice och nivån verkar vara alldeles lagom. Så det är ju bra. We might make a french-speaking person of me yet. Eh ja. Jobbet var bra det med. Inte mycket mer än så att säga om det, om sanningen ska fram så är det ju inte supervarierande, så jag tror att vi avrundar här. Ha det bra my darlings och ta det försiktigt om ni ska ut ikväll. Nu ska jag styra med min middag och vila min trötta kropp.


Och bilden är, mer än något annat, till min älskade syster Stina. Hon tycker att det är himla roligt med djur som gör grejer djur inte borde göra. Ja och så illustrerar den trötthet väldigt bra. Men mest är det för Stinas skull.

Kommentarer

Säg något
Not published

Om mig

Me

nilsen

Svorsk by popular demand. twitter: @EmmaSofiaNilsen Instagram: @Sofia Nilsen