They tell me every day is a new chance

Publiserat 2012-10-31 11:06:31 i Arbetslöshet, Randoms,

God förmiddag my darlings. Vad gör ni denna onsdag? Jag gör väldigt lite, om någon undrade (och det gjorde ni väl antar jag, eftersom ni är här). Skulle egentligen röra lite på mig, typ gå på en powerwalk eller så, men det är sjukt tråkigt väder utomhus så det får bli senare i så fall. Någonstans går faktiskt gränsen för hur redig jag känner för att vara vet ni. Och för utomhusmotion är det ungefär vid spöregn och moln och...ja allmänt eländigt höstväder skulle man väl kunna säga (hur deprimerande kan hösten egentligen vara när den är tråkig? - särskilt som att den är så fin när den är fin).
 
Anyways. Idag skall jag gå på en rekryteringsträff på Arbetsförmedlingen i Vänersborg. Två personer skall anställas för ett projekt på åtta veckor och tydligen var jag en av dem som passade profilen tillräckligt för att i alla fall kallas för information. Så vi får väl se vad som händer med det, by now är tanken på åtta veckors arbete väldigt lockande (because as we all know, I am going mad) men i vanlig ordning så hoppas jag inte på något. Det beror ju så himla mycket på andra saker än vad jag gör menar jag. Typ arbetsgivarens preferenser, vilka andra som söker, tur...ja ni fattar. För mycket grejer som jag inte kan påverka.
 
Men så är det i alla fall. And that's all I have planner for today. För tillfället. Skulle ju kunna dyka upp något mer, även om jag känner mig tveksam (yeah, min pessimistiska natur rimmar rätt illa med arbetslöshet som ni märker). Och med det tror jag att vi är farligt nära att börja klaga igen, så därför avrundar vi istället. Ha en fin onsdag folks, och gör något roligt för mig. 
 
 
Lite såhär känns det. Ofta.

Kommentarer

Säg något
Not published

Om mig

Me

nilsen

Svorsk by popular demand. twitter: @EmmaSofiaNilsen Instagram: @Sofia Nilsen