16.42

Publiserat 2012-04-29 16:42:54 i Randoms,

 

Greetings people of Earth. How's life with you denna söndag? På Ällingavägen är det lugnt, om någon trodde något annat. Jag är inte bakis, hurra för det, och...nej det var nog det som fanns att hurra för. Annars händer det mycket lite i Lund idag (eller ja, i alla fall på Vildanden - resten av stan kan ju inte direkt svara för). Lugnet före stormen I guess, imorgon är det ju Valborg och det måste man ju vila upp sig inför liksom (har ni aldrig gjort Valborg i Lund så kan jag tala om att det är lite av en upplevelse). För det är så vi jobbar här.

And moving on. Heartland (Sydskånska) var bra. Det var himla mycket folk så vi fick köa i nästan fyrtio minuter för att komma in, men jag antar att det är bättre än att det är tomt å andra sidan so it was fine. Regnade ju inte åtminstone, vilket det gjorde tidigare på dagen, så det var ju bra. Fotot ovan är taget på busstationen strax efter två inatt, fråga mig inte varför för jag har faktiskt inget bra svar på det, och jag tyckte att det illustrerade detta inlägg på ett hyfsat passande vis (mest eftersom jag - av förklarliga skäl som jag inte tänker gå närmare in på - inte har något kort från själva Sydskånska).

Japp, och nu skall jag ägna resten åt dagen åt att kolla på tv, laga middag och sedan duscha och ta på mig något åtminstone halvt presentabelt, eftersom min syster och hennes vänner anländer ikväll för att fira Valborg här. And with that, I think I have told you all that I have to say.

Kommentarer

Säg något
Not published

Om mig

Me

nilsen

Svorsk by popular demand. twitter: @EmmaSofiaNilsen Instagram: @Sofia Nilsen