mitt element har varit paj i två år

Publiserat 2011-01-31 14:52:50 i Randoms,



Så därför sitter jag med en filt över mig, inomhus.

Yeah. Jag har tänkt, i två år, att jag skall ringa hyresvärden och fått det här med elementet fixat, men det har liksom inte riktigt blivit av. Har väl varit för upptagen. Eh. Eller inte. Snarare för lat, förmodligen. Det är ju så joxigt när folk skall komma hem till en och fixa saker. Om man inte är hemma så tror man att man skall bli rånad, om man är hemma vet man inte vad man skall göra, om man skall säga något eller vad fasen man skall ta sig till med den där människan som är i ens hem.

Så därför står jag hellre ut med att det är lite kallt from time to time. För det mesta behöver jag ju inte frysa, det är bara när det är extra kallt utomhus. Som nu typ. Och när man varit ute och blivit kall. Som nu typ.

Eftersom jag höll på att dö av tristess gick jag ut på en powerwalk. 40 minuter, ungefär. Inte askul, det är som sagt rätt kallt utomhus och väldigt, väldigt grått (det gråa är nästan värst, eller är det bara jag som vill kollapsa varje gång jag drar upp persiennen och möts av en totalt färglös värld?), men känns ändå skönt att ha rört på sig lite. Det duger faktiskt inte att sitta hemma i soffan hela dagen, och då menar jag främst eftersom man blir så hemskt bored.

Nu har jag hur som helst ätit lunch (stekt kyckling, sallad och en röra med fetaost, creme fraiche  - lätt - och kesella - också lätt) och skall snart gå och duscha.  Då blir jag nog varm.

Peace out.

Kommentarer

Säg något
Not published

Om mig

Me

nilsen

Svorsk by popular demand. twitter: @EmmaSofiaNilsen Instagram: @Sofia Nilsen