Vad gör du?

Publiserat 2011-12-29 11:49:48 i Randoms,

Var hälsad my darlings. Ledsen för frånvaron (om ni nu lagt märke till den that is), jag har...eh, tänkte säga varit upptagen men det var nog en lögn utan motstycke. Har inte haft så mycket att säga? Ja, det ligger nog närmare sanningen. När man mestadels spenderar sin tid med familjen, promenerar lite, spelar lite Sims (ja jag tycker fortfarande att det är trevligt) finns det inte så mycket att blogga om. I alla fall inget som ni skulle vilja läsa (för ja, jag tror att jag vet ungefär vad som är intressant och inte).

Ska dock skriva lite om tisdagens äventyr i Göteborg. Min kära vän fröken Jenny bjöd med mig på teater. "Processen" av Franz Kafka på Backateatern närmare bestämt. Fint skall det vara. Och nu är jag inte direkt en van teater-goer (har nog kanske aldrig varit på en "riktig" teater tidigare) men jag måste säga att jag tyckte att den var rätt bra. Helt klart sevärd. Väldigt konstig såklart, det var ju Kafka, men det har sin charm det också. Or so I think at least.



Denna skärm (typ lika stor som en bioskärm) mötte oss när vi kom in på Backateatern.



Området där teatern finns. Tillhör tydligen någon sorts universitet (högskola?). Måste säga att byggnaden i mitten är himla festlig, sådana har vi inte i Lund där inget har förändrats sedan 1666. He.

Ja och med det sagt tror jag att jag skall avrunda. Innan jag börjar svamla igen. I tend to do that, som ni mycket väl vet (att ni står ut med mig över huvud taget är ett under). Återkommer kanske senare, om jag har något att tillföra. Jag och Stina skall på bio ikväll ("New Years Eve"), så det kanske blir något om det. Vi får se. For now though, ha en bra dag.

Kommentarer

Säg något
Not published

Om mig

Me

nilsen

Svorsk by popular demand. twitter: @EmmaSofiaNilsen Instagram: @Sofia Nilsen