jag vet att jag är lat

Publiserat 2010-12-30 17:00:17 i Skola,

Har en uppsats som skall in den 4:e.
Har jag börjar på den?
Jo det har jag faktiskt. Typ igår.
När jag berättade för far min när den skulle in kollade han på mig som om han ville säga "men Sofia, nu är du allt lite sent ute" i ett sådant där dömnade tonfall. Men det sade han förstås inte, fast jag vet att han ville. Hehe.

Jag vet att jag är lat.
Det är därför jag inte har börjat förrän typ igår. För att det inte kändes roligt att skriva uppsats, och för att jag ogillar skarpt att inte göra saker som inte är roligt. De inkräktar alldeles för mycket på mitt privatliv, de där tråkiga grejerna. I mean don't get me wrong, jag gillar skolan, bara inte vissa grejer.

Men jag är smart.
Jag vet att man inte borde säga så, i jantelagens namn och så...bla, bla, bla. Det är dock sant, jag är smart och därför klarar jag mig alltid. Kommer att få ihop en uppsats till den 4:e. Kanske inte världens bästa, men most certainly inte den sämsta heller.

Så därför tycker jag att det är rätt ok att vara lat. Om man är jag i alla fall.

Peace out.

Kommentarer

Säg något
Not published

Om mig

Me

nilsen

Svorsk by popular demand. twitter: @EmmaSofiaNilsen Instagram: @Sofia Nilsen